ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΑΙΧΜΗ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΑΛΛΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟ ΣΤΗ ΘΡΑΚΗ
Με συνεντεύξεις τύπου στην Κομοτηνή και την Αλεξανδρούπολη ξεκίνησε το διήμερο των Οικολόγων Πράσινων στη Θράκη, που θα κορυφωθεί σήμερα, Κυριακή 12 Απριλίου με διεθνή ποδηλατοπορεία στα σύνορα της Ελλάδας με Βουλγαρία και Τουρκία στο βόρειο ΄Έβρο.
Η περιοδεία συνδέεται και με τη διεθνή πρωτοβουλία για ζώνη ήπιου ποδηλατικού τουρισμού και προστασίας της φύσης, στη διαδρομή που ακολουθούσαν στη μεταπολεμική Ευρώπη τα σύνορα των δύο ψυχροπολεμικών συνασπισμών και το λεγόμενο «Σιδηρούν Παραπέτασμα». Για μισό σχεδόν αιώνα, η νεκρή αυτή ζώνη έμεινε έξω από την άγρια ανάπτυξη της εποχής και σταδιακά εξελίχθηκε σε σημαντικό καταφύγιο άγριας ζωής. Η πρόταση των Πράσινων για την ποδηλατική διαδρομή, πρόταση που υποστηρίζεται και από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, έχει κύριο στόχο τη διατήρηση αυτού του κεκτημένου, που περιλαμβάνει και στην περιφέρειά μας περιοχές με μεγάλη φυσική αξία όπως ο ορεινός όγκος της Ροδόπης. Συμβολικό χαρακτήρα θα έχει η συμμετοχή στις εκδηλώσεις του Michael Cramer, ευρωβουλευτή των Γερμανών Πράσινων και πρωτεργάτη της σχετικής πρωτοβουλίας.
Ο Μιχάλης Τρεμόπουλος, επικεφαλής του ευρωψηφοδελτίου των Οικολόγων Πράσινων, μίλησε για τους βασικούς στόχους της εκστρατείας των Οικολόγων Πράσινων για τις ευρωεκλογές. «Η εκλογή του πρώτου Πράσινου ευρωβουλευτή από τη χώρα μας θα βοηθήσει να αλλάξουμε συνολικότερα το κλίμα της πολιτικής στην Ελλάδα. Θα φέρει τα θέματα του περιβάλλοντος και της ποιότητας ζωής στο προσκήνιο, θα πιέσει και τα άλλα κόμματα να βελτιώσουν τις θέσεις τους, θα βοηθήσει να αναδείξουμε πράσινες διεξόδους που απαντούν ταυτόχρονα τόσο στην οικονομική όσο και στην περιβαλλοντική και κοινωνική κρίση. Παράλληλα αποτελεί τον ασφαλέστερο δρόμο ώστε οι θεμιτές ελληνικές ευαισθησίες να μεταφέρονται και στην ομάδα των Πράσινων στο ευρωκοινοβούλιο, όπου λόγο έχουν μόνο οι χώρες που έχουν εκλέξει ευρωβουλευτή».
Ο Γιώργος Πασχαλίδης, μέλος του Πανελλαδικού Συμβουλίου των Οικολόγων Πράσινων, εξήγησε την πρόταση για προώθηση του ποδηλατικού τουρισμού, που δεν αναφέρεται μόνο στη χρήση του ποδηλάτου ως μεταφορικού μέσου. «Φιλοσοφία του είναι η προώθηση διαφορετικών τουριστικών προτύπων, με ενίσχυση των μικρών οικισμών ως σημείων για στάσεις και διανυκτερεύσεις, προτίμηση οικογενειακών πανδοχείων ή μικρών μονάδων οικοτουρισμού και αγροτουρισμού, αμεσότερη επαφή με τους ανθρώπους κάθε τοπικής κοινωνίας, και αποστάσεις από τη λογική ότι οι διακοπές αποτελούν ευκαιρία για πολυτέλεια και για επίδειξη της αγοραστικής δύναμης. Παράλληλα συμβάλλει στη δημιουργία υποδομών στους οικισμούς, που αναβαθμίζουν την εικόνα τους και εξυπηρετούν τη στροφή των κατοίκων προς το ποδήλατο. »
Ο Γιώργος Φαρφαράς, μέλος του Πανελλαδικού συμβουλίου των Οικολόγων Πράσινων, αναφέρθηκε στα βήματα που χρειάζεται να γίνουν για την προώθηση του ποδηλατικού τουρισμού. «Πρώτο βήμα είναι η δυνατότητα μεταφοράς ποδηλάτων με όλα τα τρένα. Δεύτερο βήμα είναι η προώθηση του ελληνικού σκέλους των δύο διεθνών ποδηλατικών αξόνων αρ. 11 (Αθήνα μέχρι Σκανδιναβία) και αρ. 8 (από Αθήνα μέχρι Ισπανία). Τρίτο βήμα είναι, τέλος, η αναβάθμιση του σιδηροδρόμου στη χώρα μας και η βελτίωση της σύνδεσης με τις γειτονικές χώρες και την Κεντρική Ευρώπη».
Στη συνέντευξη της Αλεξανδρούπολης, ο Γιάννης Τέντες, αναπλ. Καθηγητής στο ΔΠΘ, μιλώντας εκ μέρους των Οικολόγων Πράσινων Έβρου, τόνισε ότι «τη λογική της ήπιας αξιοποίησης των φυσικών πόρων και της διάχυσης των οικονομικών ωφελημάτων σε όσο γίνεται μεγαλύτερο μέρος των τοπικών πληθυσμών, αντιστρατεύεται ριζικά το σχέδιο για το διεθνή πετρελαιαγωγό Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη. Εκτός από τις θέσεις εργασίας που μας λένε ότι θα δημιουργήσει ο αγωγός και οι εγκαταστάσεις εκφόρτωσης σε απόσταση αναπνοής από το Δέλτα του Έβρου, οφείλουμε να υπολογίζουμε και τις θέσεις που θα χαθούν από την αγροτική οικονομία και τον ήπιο τουρισμό».
Η Εκτελεστική Γραμματεία
των Οικολόγων Πράσινων
Πληροφορίες: Γ. Φαρφαράς 6936888967
Σημειώσεις για τους συντάκτες
(1) Το 2005 οι Πράσινοι είχαν πετύχει απόφαση του ευρωκοινοβουλίου που ζητούσε (στα πλαίσια της Χάρτας Δικαιωμάτων Επιβατών Σιδηροδρόμου) να δέχονται όλα τα τρένα ποδήλατα. Οι Οικολόγοι Πράσινοι είχαν στείλει επιστολή στον τότε υπουργό μεταφορών Μ.Λιάπη, ζητώντας του να συνηγορήσει για τις θέσεις του ευρωκοινοβουλίου. Όμως το Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών είχε αντίθετη θέση, και τελικά συμβιβάστηκαν να ισχύσει η υποχρέωση αυτή για μετά το 2020. Στην Ελλάδα οι Οικολόγοι Πράσινοι ζητούν να κάνει ο ΟΣΕ άμεσα βήματα από τώρα, έστω για ενίσχυση του τουρισμού, με πρώτο βήμα την πρόβλεψη θέσεων για ποδήλατα σε κάθε προμήθεια νέων βαγονιών.
(2) Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, έχουν σχεδιαστεί από τη European Cyclists' Federation 12 διεθνείς ποδηλατικές διαδρομές με συνολικό μήκος 60.000 χιλιόμετρα και κατασκευασμένα ήδη τα 44.000 χλμ. Λεπτομέρειες και χάρτες στο www.eurovelo.org. Δύο από τις διαδρομές αφορούν την Ελλάδα:
- Διαδρομή αρ. 11, από Αθήνα μέχρι Βόρειο Ακρωτήριο. Για το τμήμα Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Γευγελή, προτείνουμε την αξιοποίηση του διαδρόμου της παλιάς σιδηροδρομικής γραμμής του ΟΣΕ.
- Διαδρομή αρ. 8, από Αθήνα μέχρι Κάδιξ, δίπλα στο Γιβραλτάρ, μέσω Δυτ. Ελλάδας, Δαλματίας και Βενετίας. Η διαδρομή αυτή συνδέεται και με την απόληξη της διαδρομής αρ. 5 Λονδίνο-Ρώμη-Πρίντεζι.
Για καμιά από αυτές τις διαδρομές στο ελληνικό έδαφος δεν έχει προχωρήσει απολύτως τίποτα.
Αίτημα των Πράσινων είναι η ένταξη του EUROVELO στα διευρωπαϊκά δίκτυα και η χρηματοδοτική υποστήριξη ολόκληρου του έργου από την Ε.Ε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου